Om du har klagomål på vår verksamhet är du välkommen att kontakta oss. Vi vill att du ska känna dig trygg med att lämna synpunkter där vi ta emot dina klagomål på ett seriöst sätt. En välfungerande klagomålshantering är viktig för att vi ska kunna fortsätta förbättra vår verksamhet. Det har även en viktig del i både huvudmans och förskolans systematiska kvalitetsarbete.
Klagomålshanteringen är viktig för huvudmans arbete med utbildningens främjande och förebyggande uppdrag.
Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet och vill därför arbeta för tillitsfulla relationer för att kunna fånga upp synpunkter och klagomål på verksamheten. En god kommunikation med er vårdnadshavare är viktig för oss.
Så här går det till.
När ett klagomål har inkommit görs en kartläggning och en analys av ärendet, därefter tas förslag på åtgärder fram. Alla som berörs av klagomålet kommer också att få komma till tals och höras i ärendet. När ditt klagomålsärende är avslutat får du ett skriftligt svar. Har du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet men ingen återkoppling kommer att ske.
Huvudman följer upp åtgärderna under kommande två månader för att säkerställa att eventuelle brister åtgärdats och för att utesluta risk för nya klagomål, avstämning sker i samråd med Rektor.
Klagomålshantering
Kartläggning
Analys
Åtgärder
Huvudmans ansvar
I samband med att du framför dina synpunkter vill vi gärna att du lämnar dina kontaktuppgifter. Detta hjälper oss i arbetet med utredningen och gör det möjligt att kontakta dig för kompletterande information.
Du kan även välja att vara anonym. Detta gör dock att vi inte har möjlighet att kontakta dig för kompletterande frågor,
eller återkoppla utredningens resultat.
Telefon 040-481186
Mobil 070-8680385